Dear NMBS (dutch)

Beste heer, mevrouw

Op 31/01/2012 was ik mijn abonnement thuis vergeten op mijn gewoonlijke rit van Gent-Brussel en terug. Toen de persoon van Ticket Control kwam is een Vaststelling van Onregelmatigheid opgemaakt (C170) en toen vroeg deze persoon of ik eerder al mijn abonnement was vergeten. Ik ben me bewust dat dit een beperkt aantal keren kan, op jaarbasis. Maar de persoon van Ticket Control informeerde mij dat het geen probleem zou zijn, aangezien, volgens hem/haar, het aantal vaststellingen in het begin van het jaar terug op 0 wordt gezet.

Met dit in gedachten heb ik mij vandaag (06/02/2012) naar het loket in Brussel Centraal begeven om aan te tonen dat ik een rechtsgeldig vervoerbewijs bezit. De persoon aan het loket vroeg me echter om 7,x euro te betalen (ik ben het exacte bedrag na de komma vergeten). Dit verwonderde mij aangezien de persoon van Ticket Control anders beweerde. Echter de persoon achter het loket zei dat het in een aansluitende periode van 1 jaar was.
Nu is het wel verwarrend welke informatie de juiste blijkt te zijn.

Echter, indien het de 2e optie blijkt te zijn, zou ik graag afzien van deze betaling, met wel de volgende reden.. Op maandag 30 januari 2012 is een algemene staking afgekondigd. Om mij van Gent naar Brussel te kunnen verplaatsen heb ik dan 1) de wagen moeten nemen, en 2) nog een parkeerplaats moeten betalen, die in centrum Brussel makkelijk oploopt tot 14.90 voor een hele werkdag. Enkel deze parkeerplaats is al het dubbele van wat ik moest betalen.
Zo ook is eenzelfde staking aangekondigd voor 15 februari. Dan ben ik dus al het viervoudige van mijn boete kwijt aan een gebrek aan dienstverlening, terwijl ik reeds een abonnement van 3 maanden heb betaald, en waarvoor ik geen compensatie kan krijgen. En daarboven op zou ik nog die boete moeten betalen, ondanks ik reeds een legitiem abonnement heb.

Ik hoop dat u daar begrip voor kan opbrengen. Ik kan wel begrip opbrengen dat het voor de NMBS een vorm van overmacht is als het personeel staakt, maar daar mag de treinreiziger die reeds betaald heeft niet de dupe van worden, EN daarenboven nog eens geconfronteerd worden met een regel die voor die legitieme treinreiziger overkomt als een vorm van pesterij.

Dus daarom vraag ik af te zien van die boete en nogmaals dat u daarvoor ook begrip kan opbrengen.

Met vriendelijke groet,

Christopher Ranschaert.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s